Re: le topic de la Porsche 911 !
Posté : dim. 18 mai 2014 08:52
je viens seulement de comprendre grâce à un commentaire de facebookcalvinberu a écrit : C'est quoi ce logo sur le capot ?
mais
Le forum des passionnés de voitures de sport
https://www.automobile-sportive.org/
https://www.automobile-sportive.org/viewtopic.php?f=20&t=153
je viens seulement de comprendre grâce à un commentaire de facebookcalvinberu a écrit : C'est quoi ce logo sur le capot ?
Peut etreben-j a écrit :C'est pas un logo bmw, je pense que c'est une cible comme pour les crash tests:
Bah c'est une 911 V8 avec un logo étrangeRaaur a écrit :Je ne vois pas le rapport avec le topic de la 911 ?!!
Rinspeed s'en était fortement inspiréWeb a écrit :rarissime mais affreuse
CarrémentWeb a écrit :
dossier Carrera 3.4 revu et actualisé : http://www.automobile-sportive.com/guid ... era3l4.php
Je ne sais pas vous, mais moi une belle 996 comme ça toute simple ça me ferait quand même bien envie
Web a écrit :
dossier Carrera 3.4 revu et actualisé : http://www.automobile-sportive.com/guid ... era3l4.php
Je ne sais pas vous, mais moi une belle 996 comme ça toute simple ça me ferait quand même bien envie
Moteur
...c'est moche et quel le bordel
Porsche's Tiptronic was the earliest semi-automatic transmission offered by a major car maker. First appeared in 1990 in the 911 as an option, it became available in 968, Boxster and was licensed to Audi and Mitsubishi for production.
Based on an automatic transmission with torque converter, besides conventional auto mode it offers a manual override allowing the driver to shift by pushing the gear lever forward and backward. Faster reaction it may not had, but more fun to the driver was assured.
The auto mode had 5 different programs to suit different driving style, something like the "Sport", "Economy" and "Winter" mode in traditional autoboxes. The computer determined shifting according to driving style. For instance, frequent full-throttle operation and brisk release of throttle indicated a sporting driving mode, thus "fast" program would be selected.
Even in manual mode, the computer might intervene under harmful conditions, e.g. it would shift up without the driver's command if the engine speed had reached the upper limit.
Tiptronic was developed in conjunction by Porsche, ZF and Bosch. Porsche originated the idea, ZF made the gearbox and Bosch was responsible for the electronic control. Little had changed since its introduction :
1995 : Tiptronic S introduced steering-wheel mounted fingertip control.
1996 : 5-speed Tiptronic appeared in Boxster, instead of the original 4 speed version.
C'est à dire? J'ai pas essayé de 997, mais j'ai conduit une 996 cab à l'epoque où je voulais remplacer la S2000, j'ai pas aimé: interieur moche et daté, peu de sensations, impression de lourdeur. La 997 est pire...?MasKimE a écrit :CarrémentWeb a écrit :
dossier Carrera 3.4 revu et actualisé : http://www.automobile-sportive.com/guid ... era3l4.php
Je ne sais pas vous, mais moi une belle 996 comme ça toute simple ça me ferait quand même bien envie
Surtout depuis que j'ai gouté à la 997